Credit Control

Prevenție

Cel mai bun moment în care puteți clarifica creditarea clienților este înainte de a face prima vânzare. Discutați cu clientul dumneavoastră despre termenele de plată și agreați condițiile comerciale cu acesta. Solicitați acestuia persoana de contact, numărul de telefon si adresa de e-mail unde veți trimite facturile emise. Asigurați-vă că adresa de corespondență este cea corectă (multe companii au adresa de corespondență diferită de cea oficială).

În această etapa a relațiilor comerciale cu clienții dumneavoastră, ASSETRIC vă aduce o contribuție valoroasă pentru creșterea siguranței încasării facturilor prin:

  • Analiza inițială a clienților noi cu care doriți să începeți o relație comercială și propunerea noastră pentru limita de credit, termene și instrumente de plată.
  • Evaluarea conținutului condițiilor comerciale din contract sau alte înțelegeri si propunerea noastră pentru modificările necesare.
  • Evaluarea conținutului facturilor și a documentelor care pot condiționa plata acestora.
  • Evaluarea proceselor dumneavoastră de lucru interne și propuneri pentru stabilirea de norme de lucru si cu clienții pentru a asigura obiectivele urmărite.
  • Monitorizarea informațiilor care pot determina o potențială creștere a riscului de creditare.

Contactare client

Chiar dacă toate măsurile preventive au fost luate de către dumneavoastră, există destui clienți care întârzie plata facturilor sau nu le achită. Rapoartele de risc arată că în România termenul mediu de încasare de la momentul vânzării este de 69 zile.

Deși în România reglementările naționale pentru întârziere la plată sunt mai stricte decât în Europa, comportamentul de plată rămâne problematic. Procedurile legale de recuperare sunt lungi și costisitoare. Înaintea începerii oricăror acțiuni legale este esențial să desfășurați activități de soluționare și recuperare pe căile comerciale extra judiciare.

În condițiile în care observați că aveți clienți care au întârziat plata facturilor, ASSETRIC vă aduce o contribuție valoroasă pentru încasarea acestora prin:

  • Contactarea telefonică sau prin e-mail a clienților în scopul reamintirii debitelor scadente.
  • Monitorizarea calității portofoliului de clienți și transmiterea de notificări atunci când există riscul deprecierii lichidității acestora.

Recuperare creanțe

Timpul nu este un aliat atunci când un client întârzie plata unei facturi către dumneavoastră. Și cu cât timpul trece, șansele ca acesta să intre în insolvență sau ca termenul de prescripție să fie atins cresc proporțional. În cazul în care clientul dumneavoastră își va declara insolvența, va fi aproape imposibil de recuperat suma de bani datorată de către acesta.

Pentru clienții dumneavoastră care au depășit 30 zile de întârziere la plata facturilor, ASSETRIC vă recomandă să începeți activitățile de recuperare extra judiciara a creanțelor dumneavoastră. Și in aceasta etapa ASSETRIC vă garantează suportul prin:

  • Transmiterea somațiilor de plata către clienții debitori, document care va include și alte costuri generate de întârzierea la plata, precum dobânzile sau alte cheltuieli.
  • Orice comunicare scrisă sau telefonică cu alți terți necesară pentru a clarifica situația și a debloca plata facturilor.
  • Suport în negocierea pentru recuperarea debitelor.
  • Notificarea asupra începerii procedurilor juridice de recuperare a debitelor care îl poate determina pe cel care vă datorează banii să achite integral sau să negocieze reeșalonarea la plată a datoriei.