Înregistrare marcă

De ce să ne protejam prin înregistrarea mărcii?

Se estimează ca în următorii trei ani 80% din vânzările B2B vor fi digitale. Prin înregistrarea mărcii veți putea să vă diferențiați produsele și serviciile de ale celorlalți competitori chiar și într-un mediu competitiv online.

Protejarea brand-ului trebuie să fie unul din primii pași atunci când vine vorba de înființarea unei afaceri cu aspirații. Protejarea identității și a drepturilor de proprietate intelectuală trebuie puse la punct atunci când compania este la început, mică , dar cu vise mari, pentru a se proteja de cei care pot ”fura” ideile foarte ușor.

Marca în sine este un activ cu valoare care poate fi negociat separat de celelalte active ale companiei.


Cum ne protejăm marca?

Pentru a ne proteja marca și a avea dreptul exclusiv de utilizare a acesteia este necesar să solicităm acest lucru către cei care emit certificate de proprietate:

  • Protecție națională în România - Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM)
  • Protecție la nivelul Uniunii Europene - European Union Intellectual Property Office (EUIPO)
  • Protecție internațională - World Intelectual Property Organization (WIPO)

Procesul de atribuire a drepturilor de proprietate precum și metodele de protecție menite să interzică celorlalți să utilizeze marca fără acordul dumneavoastră sunt reglementate de legea Mărcilor 84/1998 și legea 11/1991 a Concurenței Neloiale.

Înainte de a depune o solicitare de înregistrare de marcă ASSETRIC recomandă o verificare a existenței unei mărci anterioare sau similare care ar putea duce la anularea certificatului.

ASSETRIC se ocupă pentru dumneavoastră de toate demersurile necesare obținerii certificatului de proprietate al mărcii, verificare și urmărire a eventualelor contestații sau solicitări suplimentare de clarificare.

  • Depunerea solicitării și a documentelor necesare certificatului
  • Evaluarea costurilor pe toata durata certificării
  • Evaluarea costurilor de întreținere a dreptului de proprietate
  • Analiza duratei și costurile de oportunitate pentru decizia de a investi in înregistrarea mărcii pe plan intern și internațional